ثبت ماسوله در اتحادیه شهر‌های تاریخی جهان
کد خبر: ۱۰۵۳۹۱۵
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۹ 02 July 2022

شهردار ماسوله در نشست رفع موانع ثبت جهانی و رونمایی از عضویت ماسوله در این اتحادیه گفت: با پیگیری‌های انجام شده، ماسوله به عنوان هشتمین شهر ایران به اتحادیه شهر‌های تاریخی جهان LHC پیوست.

به گزارش تابناک  گیلان ؛ یوسف نیرویی افزود: ۱۲۴ شهر جهان عضو این اتحادیه بین المللی هستند و ماسوله به عنوان هشتمین شهر از ایران به این اتحادیه پیوسته است.

وی اضافه کرد: در نامه کادوکاوا دیاسکو، شهردار کیوتو ژاپن و رئیس لیگ شهر‌های تاریخی جهان به شهردار ماسوله آمده است: با تشکر از شما برای درخواست عضویت در لیگ شهر‌های تاریخی جهان ، عضویت ماسوله در سال ۲۰۲۲ از سوی هیات مدیره تایید شد و این عضویت را به شما صمیمانه تبریک می‌گوییم.

فرماندار فومن هم در این نشست اجرای غیر اصولی خدمات آب ، برق و مخابرات و ساختمان‌های دولتی و غیر دولتی را از موانع مهم ثبت جهانی ماسوله دانست و گفت: تاکنون بیش از ۷۰ درصد از موانع پیش روی ثبت جهانی ماسوله برطرف شده است. 

موسی فکور افزود: تلاش براین است تا با برطرف کردن موانع باقیمانده، زمینه را برای بازدید مسئولان و کارشناسان یونسکو در شهریور امسال آماده کنیم.

خلیل بهروزی فر ، نماینده فومن و شفت هم در این نشست گفت: ثبت جهانی شهر تاریخی ماسوله و افزایش حضور گردشگران داخلی و خارجی در این شهر تاریخی تاثیر زیادی در رونق اقتصادی منطقه خواهد داشت. پس همه ما باید برای رفع موانع ثبت جهانی ماسوله تلاش کنیم.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار