کد خبر: ۱۰۵۳۵۸۷
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۱ 29 June 2022

 

 

تابناک/گیلان رئیس دادگستری لنگرود، با بیان اینکه باید کاری کنیم مردم وارد عرصه بزهکاری نشوند، خاطرنشان کرد: عمدتا ابزار پیشگیری از وقوع جرم خارج از دستگاه قضایی بوده و بسترهای اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی دارد که باید توسط سایر قوا و سازمان ها و نهادها فراهم شود.

 

تیمور یوسفی در نشست قضایی شهرستان لنگرود، با بیان اینکه دستگاه قضا در نهادها و سازمان ها و ادارات مختلف حضور و ورود دارد، اظهار کرد: حضور نماینده قوه قضائیه در کمیسیون های ادارات و شهرداری ها و دستگاه ها و... نشان دهنده گستردگی ماموریت های این قوه است.

 

وی وظیفه ذاتی، اصلی و مهم دستگاه قضا را رسیدگی به دعاوی و شکایات و تعدیات نسبت به حقوق مردم دانست و افزود: حجم عظیمی از مسئولیت های قوه قضائیه در این بخش است که با مراجعه مردم به دادگستری محقق می شود بگزارش خبرگزاری تابناک گیلان.

 

رئیس دادگستری لنگرود، با بیان اینکه دادستان ها در کلیه امورات ورود و اختیار دارند و دستگاه ها باید به دادستان پاسخگو باشند، اضافه کرد: وظیفه عمده دستگاه قضا نظارت بر حسن اجرای قوانین است.

 

یوسفی، ورود به این حجم از ماموریت را نیازمند امکانات وسیع دانست و گفت: بیشتر وقت قضات مصروف رسیدگی به دعاوی و خصومات و منازعات است و لذا نظارت بر حسن اجرای قوانین و احیای حقوق عامه و گسترش آزادی های مشروع نیازمند ابزارهای ویژه است.

 

وی یکی دیگر از وظایف مهم قوه قضائیه را پیشگیری از وقوع جرم دانست و بیان کرد: در حوزه آسیب های اجتاعی و انحرافات و جرایم و بزهکاری ها باید به سمت پیشگیری به جای مجازات برویم.

 

رئیس دادگستری لنگرود، با بیان اینکه باید کاری کنیم مردم وارد عرصه بزهکاری نشوند، خاطرنشان کرد: عمدتا ابزار پیشگیری از وقوع جرم خارج از دستگاه قضایی بوده و بسترهای اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی دارد که باید توسط سایر قوا و سازمان ها و نهادها فراهم شود.

 

وی مشکلات مالی را عاملی مهم در ارتکاب جرم دانست و یادآور شد: امروز آستانه تحمل جامعه پایین آمده و لذا شاهد تنش های آنی و زودگذر هستیم که منجر به بزه می شود

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار