کد خبر: ۱۰۵۳۰۱۴
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۰ 27 June 2022

نشست شورای مبارزه با مواد مخدر با سخنرانی رییس جمهور و از طریق ارتباط تصویری با استاندار و اعضای شورای مبارزه با مواد مخدر گیلان برگزار شد.

به گزارش تابناک گیلان ، در این نشست ملی، علاوه بر استاندار و اعضای شورای مبارزه با مواد مخدر گیلان، استانداران و اعضای ستاد‌های استانی دیگر مناطق کشور نیز بصورت مجازی شرکت داشتند.
رییس جمهور در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره‌ی حدود ۳ هزار و ۸۰۰ شهید حوزه‌ی مبارزه با مواد مخدر کشور و طلب عافیت برای ۱۲ هزار جانباز این راه، به تبیین نقش جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌ی مبارزه با مواد مخدر پرداخت و با تقبیح کم کاری‌های کشور‌های غربی بویژه حمایت‌های هدفمند نیرو‌های ناتو از تولید و استحصال انواع مواد مخدر سنتی و صنعتی در همسایه‌ی شرقی ایران تصریح کرد: مقابله با پدیده‌ی شوم و خانمان برانداز سوء مصرف مواد مخدر زمانی به نجات جامعه‌ی بشری منتهی می‌شود که تمامی کشور‌ها و سازمان‌های بین المللی و سرویس‌های اطلاعاتی و امنیتی جهان در این رابطه به ایفای نقش سازنده بپردازند و در بستر تعامل و وحدت رویه، از قاچاق این مواد افیونی پیشگیری نمایند.
آقای رییسی همچنین مقابله‌ی جدی و زیربنایی با معضل قاچاق مواد مخدر در کشور را مستلزم راه اندازی یک نهضت فراگیر و هماهنگ در بخش‌های پیشگیری، مقابله، آموزش و فرهنگ سازی دانست و تاکید کرد: تا زمانی که این نهضت همراه با تعامل جدی با سازمان‌ها و کشور‌های خارجی شکل نگیرد، نمی‌توان امید داشت که جامعه‌ی جهانی از افیون مواد مخدر در امان بماند.
استاندار گیلان نیز در این نشست راه‌های مقابله با پدیده‌ی شوم قاچاق و سوء مصرف مواد مخدر در گیلان را تشریح و بر ضرورت هوشمند سازی گلوگاه‌ها و مبادی ورودی استان تاکید کرد.
دکتر اسدالله عباسی همچنین با اشاره به کشفیات مداوم و روبه افزایش انواع مواد مخدر در گیلان اضافه کرد: گرچه برخورد قاطع با سوداگران مرگ همچنان ادامه دارد، اما هوشمند سازی روند کنترل و مقابله با قاچاق و توزیع مواد مخدر است که می‌تواند شرایط را برای قاچاقچیان ناامن نماید.
رییس شورای میارزه با مواد مخدر گیلان در ادامه، انسجام بین دستگاهی مجموعه‌ی دستگاه‌های مرتبط را برای ارتقاء عملکرد و کارآیی شیوه‌های پایش و مقابله با قاچاق مواد افیونی ضروری دانست و اضافه کرد: مجموعه‌ی دستگاه‌های فرهنگی و رسانه ایی نیز باید راهکار‌های آموزشی موثر برای ارتقاء نگرش آحاد جامعه نسبت به پیامد‌های اعتیاد را در دستور کار قرار دهند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار