ارزآوری با صادرات خاویار از گیلان
کد خبر: ۱۰۵۲۷۱۴
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۰ 25 June 2022

تولید کنندگان ماهیان خاویاری در یک سال گذشته با صادرات خاویار ۱۵ میلیارد تومان درآمد عاید کشور کرده اند.

به گزارش تابناک گیلانسرپرست شیلات گیلان، از ارزآوری با صادرات خاویار خبر داد و گفت: در یک سال گذشته ۶ تن خاویار پرورشی در گیلان تولید و یک تن آن به کشور‌های روسیه، آذربایجان، ازبکستان، کشور‌های حوزه خلیج فارس و اتحادیه اروپا صادر شده است.
حمید رضا تقی نصیری، با بیان اینکه گیلان ۷۰ مزرعه پرورش ماهیان خاویاری دارد، گفت: پیش بینی شده امسال از این مزارع بیش از ۶ تن خاویار به ارزش هر کیلوگرم ۲۰ میلیون تومان برداشت شود.
وی با اشاره به اینکه گوشت ماهی خاویاری ارزش غذایی بالایی دارد، افزود: در یک سال گذشته هزار و ۱۹۸ تن گوشت ماهی خاویاری در گیلان تولید شد و پیش بینی شده امسال هم هزار و ۲۰۰ تن گوشت ماهی خاویار استحصال و به بازار‌های مصرف عرضه شود.
هر کیلوگرم گوشت ماهی خاویاری در بازار‌های مصرف ۲۱۰ هزار تومان است.
سرپرست شیلات گیلان، با بیان اینکه شهرستان تالش بزرگترین تولیدکننده ماهی خاویاری در گیلان است ، گفت: تالش با تولید ۴۲۰ تن ماهی خاویاری با استفاده از آب دریا، از بزرگترین تولیدکنندگان ماهی خاویاری در کشور است.
ماهی خاویاری در شهرستان‌های صومعه سرا - آستارا- لنگرود - آستانه اشرفیه - انزلی- رضوانشهر - املش - لاهیجان - سیاهکل - رودسر - تالش - رشت - رودبار - شفت و فومن هم پرورش داده می‌شود

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار