لزوم حرفه آموزی زندانیان و فراهم شدن زمینه اشتغال پایدار در گیلان
کد خبر: ۱۰۵۲۴۱۹
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۶ 23 June 2022

استاندار گیلان: اشتغال زندانیان در جلوگیری از بازگشت دوباره آن‌ها به زندان و کمتر شدن آسیب‌های اجتماعی بسیار موثر است.

به گزارش تابناک گیلان ؛ دکتر اسدالله عباسی در دیدار عضو حقیقی کمیسیون ویژه سند تحول قضایی کشور با گرامیداشت هفته قوه قضائیه و یاد و خاطره شهید والامقام دکتر بهشتی و ۷۲ تن از یاران حضرت امام خمینی (ره) و شهدای عزیز ایران اسلامی، گفت: اشتغال زندانیان در زندان ضمن توانمندسازی، در بازپروری شخصیت زندانی نقش مهمی دارد.

وی ایجاد فرصت‌های شغلی برای زندانیان و خانواده‌های آنان را زمینه‌ساز کاهش آسیب‌های اجتماعی دانست و افزود: اشتغال زندانیان، منبع درآمدی برای آن‌ها و خانواده های‌شان ایجاد کرده و از گرفتار شدن در دام آسیب‌های اجتماعی جلوگیری می‌کند.

استاندار گیلان همچنین با اشاره به اهتمام دولت سیزدهم برای توانمندسازی زندانیان و آمادگی کامل برای اجرای مطلوب طرح زندان‌های تحولی در گیلان، گفت: دولت آماده ارائه تسهیلات و همچنین معرفی قابلیت‌ها و پتانسیل‌های استان در حوزه صنایع دستی و توسعه این هنرهاست.

عضو حقیقی کمیسیون ویژه سند تحول قضایی کشور نیز در این دیدار با اشاره به اینکه گیلان به عنوان استان آزمایشی در اجرای سند تحول قضایی با محوریت اشتغال آفرینی در زندان‌ها تعیین شده، گفت: اشتغال و ایجاد درآمد در هویت و شخصیت زندانی و بازگرداندن او به جامعه و خانواده موثر است و در کاهش آسیب‌های اجتماعی هم نقش به سزایی دارد.

دکتر علیرضا جمشیدی افزود: هوشمندسازی زندان‌ها، ایجاد فضای سالم در زندان و اجرای طرح زندان‌های تحولی از مهم‌ترین برنامه‌های سند تحول قضایی است که مورد تاکید مقام معظم رهبری است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار