مدیر کل مدیریت بحران استانداری گیلان در صومعه سرا از اختصاص ۲۰ میلیاردتومان اعتبار برای آبرسانی به موقع به شالیزار‌های گیلان خبر داد.
کد خبر: ۱۰۵۲۴۱۶
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۳ 23 June 2022

به گزارش تابناک گیلان ؛ مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان در جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان صومعه سرا گفت: برای جلوگیری از بحران خشکسالی و آبرسانی به موقع به شالیزار‌های گیلان از سوی مدیریت بحران استانداری گیلان ۲۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافت.

امیر مرادی افزود: با توجه به اینکه در زمان خوشه دهی برنج شالیزار‌ها به آب بیشتری نیاز دارند، تمام دستگاه‌های اجرایی ذیربط با تمام امکانات و با استفاده از آب سد سفیدرود، آب چاه‌های عمیق، رودخانه‌ها، پمپاژ‌ها وآب بندان‌ها نسبت به تامین آب شالیزار‌ها اقدام کنند تا امسال نیز کشاورزان محصولات خود را به خوبی برداشت کنند.

وی افزود: برای حمایت از شالیکاران گیلانی بیمه شالیزار‌ها تا ۱۰ تیرماه تمدید شد و کشاورزان می‌توانند در این فرصت باقی مانده محصولات کشاورزی خود را بیمه کنند.

سرپرست فرمانداری صومعه سرا نیز در این نشست به پرداخت تسهیلات به مرغداران صومعه سرایی اشاره کرد و گفت: این شهرستان با ۲۱۴ واحد مرغداری قطب تولید مرغ در گیلان است و برای حمایت از مرغداران این شهرستان ۶۱ میلیارد تومان تسهیلات در قالب دام کارت به مرغداران صومعه‌سرائی پرداخت شده است.

مهدی صفاتی به لایروبی ، ساماندهی و تعمیق ۶۵ پهنه آب بندان به مساحت ۲۵۰ هکتار در این شهرستان اشاره کرد و گفت: برای لایروبی و تعمیق ۵۰۰ هکتار آب بندان دیگر این شهرستان به اعتبار ویژه‌ای نیاز هست تا در سال‌های آینده با مشکل کم آبی کشاورزی مواجه نشویم.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار