آیین‌های گرامیداشت هفته قوه قضاییه در رشت
کد خبر: ۱۰۵۲۲۵۳
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۱ 22 June 2022

در نخستین روز از هفته بزرگداشت قوه قضاییه امروز مسئولان دادگستری گیلان با حضور در گلزار شهدای رشت، با آرمان‌های انقلاب و شهدا تجدید میثاق کردند.

به گزارش تابناک گیلان ؛ در این مراسم مسئولان دستگاه قضا در گیلان مزار شهدای رشت را عطرافشانی و گلباران کردند.
پس از این مراسم رییس کل و معاونان دادگستری گیلان به همراه دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان به دهکده‌ی فن آوری و نوآوری فشتام رشت رفتند و ضمن باردید از شرکت‌های دانش بنیان و فن آور از نزدیک در جریان ظرفیت ها، خلاقیت‌ها و موانع جوانان مبتکر فعال در این شرکت‌ها برای تجاری سازی محصولاتشان قرار گرفتند.
حجت الاسلام والمسلمین حمزه خلیلی، رییس کل دادگستری گیلان در این بازدید بر ضرورت شنیدن دغدغه‌ها و اتخاذ سیاست‌های حمایتی مدیران اجرایی استان برای تسریع در روند تجاری سازی ایده‌های فن آورانه تاکید کرد و افزود: بسیاری از ایده‌های خلاقانه‌ی فعال در دهکده‌ی فن آوری و نوآوری فشتام در صورت دریافت حمایت و تجاری سازی محصولاتشان می‌توانند روند ایجاد اشتغال را در استان تسریع و از خروج ارز به خارج از کشور جلوگیری کنند.
سید محمد اسحاقی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان نیز در این مراسم برنامه‌های حمایتی دولت از کارآفرینان فن آور در استان گیلان تشریح کرد و گفت: امسال تعهد دولت در گیلان ایجاد ۳۰ هزار فرصت شغلی است و استانداری آمادگی دارد، روند تحقق تعهدات حوزه‌ی اشتغالزایی را متناسب با شعار سال بر محور فن آوری‌های دانش بنیان استوار کند.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان نیز در حاشیه‌ی این مراسم به خبرنگار خبرگزاری صدا وسیما گفت: جوانان خلاق متعددی در دهکده‌ی فن آوری و نو آوری فشتام مشغول ارایه‌ی ایده‌های جدید در حوزه‌ی تولید و صنعت هستند که حمایت از این قشر می‌تواند روند توسعه‌ی صنایع و فعالیت‌های دانش بنیان را در راستای برون رفت از نیاز‌ها و مشکلات جامعه تسریع نماید.
دکتر علی باستی رئیس پارک علم و فن اوری گیلان نیز با بیان اینکه در حال حاضر ۴۰ شرکت دانش بنیان در دهکده‌ی فن آوری فشتام فعالیت می‌کنند افزود: ۴۰۰ جوان مبتکر، فنی و خلاق در این شرکت‌ها مشغولند و در صورت تجاری سازی ایده‌های فن آورانه‌ی آنان می‌توان این رقم را تا ده‌ها برابر افزایش داد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار