کد خبر: ۱۰۵۲۰۲۰
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۸ 21 June 2022

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان از همکاری و توسعه روابط کشور فنلاند با گیلان در حوزه مدیریت پسماند و آب خبرداد.

به گزارش تابناک گیلان ، رضا زمانی امروز در دیدار سفیر فنلاند در ایران و هیات همراه با اشاره به موقعیت جغرافیایی گیلان در کشور و تنوع زیست محیطی این استان گفت: باتوجه به شباهت زیست محیطی گیلان و فنلاند همکاری این دو کشور در حوزه محیط زیست، مدیریت پسماند و احیای تالاب بین اللملی انزلی می‌تواند موثر باشد.
سرپرست مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان افزود: گیلان سومین استان پرتراکم کشور و شهر رشت بزرگترین شهر شمال ایران است که ۴۹ درصد آن را جلگه و کوهپایه تشکیل می‌دهد.
وی با اشاره به ۹۶ رودخانه دایمی و فصلی در گیلان گفت: ۸۲ درصد فاضلاب‌های خانگی استان وارد طبیعت می‌شود که مدیریت پسآب‌ها و پسماند از الویت‌های حفاظت محیط زیست گیلان است.
وی به تولید روزانه ۲ هزار و ۵۰۰ تن زباله در گیلان اشاره کرد و افزود: فنلاند جزو کشور‌های پیشرو در خصوص محیط زیست است و همکاری این کشور با گیلان در خصوص انتقال تکنولوژی، دانش نوین و بهره گیری از نیرو‌های متخصص می‌تواند به مدیریت پسماند و آب و نیز حفاظت از محیط زیست استان کمک کند.
سفیر فنلاند در ایران هم در این دیدار ضمن قدردانی از محیط زیست استان برای برقراری روابط خارجی گفت: برای فنلاندی‌ها سفر به کاسپین و دریای خزر شگفت انگیز است، چون این استان شباهت زیستی و نقاط مشترک زیادی به کشور فنلاند دارد.
کاری کاهیلوئوتو با اشاره به توسعه روابط در حوزه مدیریت آب و حفظ محیط زیست ۲ کشور فنلاند و ایران به ویژه گیلان افزود:با توجه به توسعه کریدور شمال و جنوب امیدواریم که این روابط در آینده پیش‌رو روز به روز گسترش پیدا کند.
وی همچنین از آمادگی کشور فنلاند برای همکاری با گیلان در خصوص استفاده از انرژی‌های پاک و پایدار و مسایل زیست محیطی مانند مدیریت پسماند، پساب‌ها و آب خبرداد.
همچنین خواهرخواندگی تالاب بین‌المللی انزلی و جنگل‌های گیلان پیشنهاداتی بود که محیط زیست گیلان به کشور فنلاند داد، تا در این خصوص تصمیم گیری شود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار