کد خبر: ۱۰۵۰۸۳۲
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۵ 15 June 2022

احصا و شناساندن ابعاد ناشناخته شخصیت این شهید به نسل جوان مستلزم برپایی یادواره‌هایی بامحتوا است.احصا و شناساندن ابعاد ناشناخته شخصیت این شهید به نسل جوان مستلزم برپایی یادواره‌هایی بامحتوا است.احصا و شناساندن ابعاد ناشناخته شخصیت این شهید به نسل جوان مستلزم برپایی یادواره‌هایی بامحتوا است.احصا و شناساندن ابعاد ناشناخته شخصیت این شهید به نسل جوان مستلزم برپایی یادواره‌هایی بامحتوا است.احصا و شناساندن ابعاد ناشناخته شخصیت این شهید به نسل جوان مستلزم برپایی یادواره‌هایی بامحتوا است.

 

استاندار در دیدار اعضای ستاد بزرگداشت شهید مرتضی حسین پور گفت: احصا و شناساندن ابعاد ناشناخته شخصیت این شهید به نسل جوان مستلزم برپایی یادواره‌هایی بامحتوا است.

به گزارش تابناک گیلان ؛ استاندار امروز در دیدار با اعضای ستاد بزرگداشت سالروز شهادت شهید شاخص جبهه‌ی مقاومت شهید مرتضی حسین پور شلمانی که با حضور پدر و دایی این شهید در رشت برگزار شد، بر ضرورت بررسی ، جمع آوری و تدوین ابعاد مختلف سیره شخصیتی و زندگی اجتماعی و حرفه ایی این شهید بزرگوار بویژه در دفاع از حریم اهل بیت علیهم السلام تاکید کرد و گفت: اگرچه کتاب زندگینامه‌ی شهید حسین پور شلمانی در یک جلد ۶۰۸ صفحه‌ای به چاپ رسیده، اما وجوه ناشناخته‌ی بسیاری در زندگی این شهید وجود دارد که باید احصا، جمع آوری و در قالب برپایی یادواره‌هایی به نسل جوان منتقل شود.

دکتر اسدالله عباسی به ترویج رشادت‌ها و جانفشانی‌های شهدای بزرگ این سرزمین اشاره کرد و افزود: همه دست اندرکاران حوزه فرهنگ باید برای آشنایی هرچه بیشتر نسل جدید جامعه با فرهنگ ایثار و پایداری تلاش مجدانه داشته باشند.

استاندار گیلان در ادامه خطاب به پدر شهید مرتضی حسین پور شلمانی و اعضای ستاد بزرگداشت این شهید گفت: استانداری از هیچ تلاشی برای برپایی یادواره ایی در شان و منزلت این شهید شاخص فروگذار نخواهد کرد.

وی معاون سیاسی و امنیتی استانداری گیلان و فرماندار لنگرود را مامور کرد تا برای برگزاری هرچه باشکوه تریادواره‌ی سردار شهید مرتضی حسین پور شلمانی با اعضای ستاد و خانواده‌ی این شهید همراهی کنند.

پدر سردارشهید حسین پور شلمانی نیز در این دیدار با بیان خاطراتی از زندگی این شهید سرافراز، به جایگاه و منزلت شهید شلمانی درابعاد نظامی و دفاعی با استناد به سخنان فرماندهانش در سپاه قدس اشاره کرد و گفت: مهمترین ویژگی شخصیتی این شهید، تلاش برای گمنامی و خدمت صادقانه‌ای بود که در تمام عرصه‌های زندگی او تجلی داشت.

وی افزود: تقوا وروحیه‌ی جهادی شهید مرتضی شلمانی باعث شد تا در زمره‌ی شهدای شاخص قرار گیرد. 

آقایان محمدرضا داوطلب مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران و سرهنگ ملک علیپور، رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان نیز در این نشست گزارشی از روند پیگیری‌ها جهت برپایی یادواره‌ی سردار شهید مرتضی حسین پور شلمانی در ۱۶ مرداد ماه امسال در لنگرود ارایه دادند و افزودند: تلاش می‌شود تا زندگی نامه‌ی این شهید بر اساس محتوای کتاب ماه کامل به یک سریال تلوزیونی تبدیل شود.

سردار شهید مرتضی حسین پور شلمانی، روز دوشنبه ۱۶ مردادماه ۱۳۹۶ در مجاورت استان‌های الانبار عراق و دیرالزور سوریه بر اثر اصابت ترکش نارنجک به فیض شهادت نایل آمد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار