کد خبر: ۱۰۴۹۲۰۹
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۸ 07 June 2022

استاندار گیلان با بیان اینکه دولت سیزدهم نگاهی تحولی در زمینه ساماندهی و بهره مندی از جوانان نخبه و استفاده از ظرفیت های این قشر مستعد برای مدیریت کشور دارد، گفت:  اجرای عملیاتی بیانیه  گام دوم انقلاب اسلامی و توجه ویژه به منویات مقام معظم رهبری و برنامه های راهبردی آیت الله دکتر رئیسی ، زمینه  رشد و تعالی جامعه اسلامی را فراهم می کند.

 به گزارش تابناک گیلان؛ دکتر اسدالله عباسی در دومین جلسه ستاد ساماندهی جوانان گیلان که با حضور معاون امور جوانان وزیر ورزش و جوانان برگزار شد، افزود: تشکیل شورای عالی جوانان بعد از یک دهه به ریاست آیت الله دکتر رئیسی و برنامه مدون ارتقای جایگاه این ستاد در دولت سیزدهم ، نشاندهنده توجه ویژه رئیس جمهوری به مسئله حائز اهمیت جوانان دارد.

وی شناسایی و توانمندسازی، جوان سازی مدیران، تسهیل ازدواج، اشتغال و مسکن جوانان با نگاه به زمینه و بستر سازی برای رشد و تعالی جامعه اسلامی را مورد تأکیدقرارداد.

وی تصریح کرد: به یقین اجرای عملیاتی بیانیه  گام دوم انقلاب اسلامی و توجه ویژه به منویات مقام معظم رهبری و برنامه های راهبردی آیت الله دکتر رئیسی در بهره مندی از ظرفیت های فراوان جوانان ، زمینه  رشد و تعالی جامعه اسلامی را فراهم می کند.

استاندار گیلان با این بیان اینکه در بیانیه گام دوم به نقش جوانان در اداره کشور بسیار تاکید شده ، اظهار کرد: بر اساس بیانیه گام دوم، برنامه راهبردی دولت، سند تحول و برنامه توسعه باید به نقش و ظرفیت جوانان در اداره کشور توجه کرد.

دکتر عباسی  با تاکید بر توجه به استفاده از جوانان طبق فرمایشات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی گفت: باید دستگاه‌های اجرایی از شعار دادن بپرهیزند چرا که جوانان و مردم فقط عمل می‌خواهند و لازمست همه دستگاه‌های اجرایی وظیفه خود را به درستی انجام دهند.

وی موفقیت نظام مقدس جمهوری اسلامی در دوران تحریم های ظالمانه را ناشی از بهره گیری از  تفکر نخبگان و اندیشمندان جوان دانست و افزود: در چله دوم انقلاب باید در عرصه‌های علمی، فرهنگی و اجتماعی و دیگر بخش های مدیریتی از ظرفیت جوانان مومن و انقلابی با توجه به تخصص‌های موجود در مسندهای مختلف بهره‌مند شویم،در غیر این صورت هیچ موفقیتی حاصل نمی‌شود.

استاندار گیلان، پیری جمعیت را یکی از معضلات موجود در کشور دانست و بیان کرد: استکبار طی چندسال گذشته در تلاش برای کمرنگ کردن نقش جوانان در جمهوری اسلامی بوده که باید  در مسیر پیش‌رو به منظور حل مشکلات کشور از تمام ظرفیت جوانان استفاده شود.

دکتر عباسی با بیان اینکه در استان  در بحث جوان‌سازی جمعیت غفلت شده ،گفت:  گیلان بر اساس آمار یکی از پیرترین استان‌های کشور است که این آمار بسیار نگران کننده می‌باشد لذا باید در این خصوص اقدامات فوری انجام شود.

وی تاکید کرد: مسئله جوانان تنها مختص اداره‌کل ورزش و جوانان نیست و باید با همت همگانی و اهتمام ویژه همه دستگاه‌ها و متولیان امر در زمینه بهره مندی و ساماندهی جوانان و نیز  برای جبران غفلت‌های گذشته در جوان سازی جمعیت گیلان اقدام شود.

وی اولویت مهم دولت را مسکن ملی و اشتغال جوانان دانست و افزود: در دولت مردمی و انقلابی سیزدهم ، رئیس جمهوری تاکید ویژه‌ای بر اولویت قرار دادن جوانان در حوزه مسکن ملی، اشتغال و پرداخت تسهیلات ازدواج دارند که لازمست  دستگاه‌های اجرایی به این امر توجه کنند.

نماینده عالی دولت در گیلان با تاکید بر لزوم توجه به ایده‌های جوانان در حوزه‌های مختلف علمی و صنعتی و کشاورزی بیان کرد: دستگاه‌های اجرایی  از ایده‌های نو و بدیع جوانان  در عرصه‌های مختلف خدمات کشاورزی، صنعتی، شرکت‌های دانش بنیان، اقتصاد دریا و جنگل استفاده کنند و هیچگونه عذری در این خصوص پذیرفته نیست لذا مدیران اجرایی در شورای برنامه‌ریزی موظفند به نقش جوانان توجه داشته باشند.

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان نیز در این جلسه با تشریح برنامه های دولت سیزدهم و توجه ویژه رئیس جمهوری به مسئله جوانان گفت: برای ارتقای جایگاه جوانان در وزارت ورزش  در دیدار با رییس جمهوری ، تصمیم به احیای دبیرخانه حوزه جوانان در نهاد ریاست جمهوری گرفتیم. 

دکتر وحید یامین‌پور افزود: بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی ابلاغی از سوی رهبر فرزانه انقلاب و نیز تاکید دولت بر جوان گرایی و تحول خواهی با استفاده از ظرفیت جوانان در سند تحول دولت سیزدهم، نشان از اهتمام ویژه به مسئله حائز اهمیت جوانان دارد.

وی اظهار کرد: مسئله اهمیت مشارکتهای جوانان در مسایل اجتماعی ، مسئله ای غیرقابل انکار است و الگوی فعالیت‌های جوانان نیز در مسائل انقلاب در جهان، معیار است و ما نیز برای ارتقای فعالیتهای جوانان هدف گذاری کردیم و هنر ما جلب مشارکت‌های اجتماعی جوانان است.

در این جلسه که فرمانداران شهرستان‌های استان به صورت ارتباط تصویری حضور داشتند، اعضای ستاد ساماندهی جوانان گیلان نقطه نظرات خود را بیان کردند.

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار