منطقه آزاد انزلی میزبان همایش مساله شناسی فرهنگی – اجتماعی سواحل کشور
کد خبر: ۱۰۴۵۷۵۳
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۶ 19 May 2022

همایش مساله شناسی فرهنگی- اجتماعی سواحل کشور، امروز با حضور جمعی از فعالان، صاحب نظران و متولیان فرهنگی استان‌های ساحلی کشور در منطقه‌ی آزاد انزلی برگزار شد.

به گزارش تابناک گیلان؛ در این همایش که بیش از ۵۰ نفر از متولیان فرهنگی، صاحب نظران دانشگاهی، امامان جمعه و مدیران فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌های ساحلی شمالی و جنوبی کشور شرکت داشتند، هر یک، دیدگاه‌های تخصصی خود را در زمینه تبیین راهکار‌های لازم برای صیانت از فرهنگ و ظرفیت‌های بومی و محلی مناطق ساحلی کشور در بستر بهره گیری بهینه از اقتصاد دریا و رونق گردشگری درطرح‌های سالم سازی ارایه کردند.
سید مجید امامی، دبیر شورای عالی فرهنگ عمومی کشور در این مراسم با اشاره به سواحل ۵ هزار و ۸۰۰ کیلومتری کشور و آزادسازی حریم ۶۰ متری سواحل در ماه‌های گذشته از سوی دولت گفت: این کار، فرصتی فراهم کرده تا با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و اجتماعی در طرح‌های سالم سازی دریا، بتوان توسعه فرهنگی را در بستر نشاط اجتماعی دنبال کرد.
سید مجید امامی حفاظت و صیانت از اصالت مناطق مختلف ساحلی را نخستین هدف همایش امروز عنوان کرد و با بیان اینکه این مهم باید به توسعه فرهنگ بومی و محلی منجر شود افزود: تهیه و تدوین یک سند فرهنگی کارآمد برای گردشگری مناطق ساحلی می‌تواند زمینه بهره گیری هر چه بیشتر از اقتصاد دریا و طرح‌های سالم سازی را مهیا کند.
استاندار گیلان نیز در این همایش آزادسازی حریم ۶۰ متری سواحل کشور را گامی موثر از سوی دولت برای بهره گیری بهینه آحاد مردم از ظرفیت‌های تفریحی - گردشگری سواحل عنوان کرد و از متولیان فرهنگی - اجتماعی و نظارتی، خواست با اتخاذ تدابیر لازم و سازنده، زمینه ارتقاء امنیت را در بستر بهره گیری از امکانات تفریحی طرح‌های سالم سازی دریا فراهم کنند.
دکتر اسدالله عباسی همچنین با اشاره به نعمت‌های متنوع و متعدد خدادادی در دریا اضافه کرد: تدوین بسته‌های فرهنگی برای استفاده بهینه از سواحل می‌تواند رونق گردشگری را همراه با تحقق اقتصاد دریامحور و اشتغالزایی و کارآفرینی به دنبال داشته باشد.
حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین امام جمعه بندر انزلی هم دراین نشست با اشاره به لزوم تحقق اهداف پیش بینی شده در طرح‌های مرتبط با گردشگری سواحل گفت: زمانی برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی پیش بینی شده در طرح‌های سالم سازی دریا محقق می‌شود که هم سو با آن برنامه‌های متنوع تفریحی، آموزشی و تربیتی پیش بینی و اجرا شود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار