استاندار گیلان: مشارکت و پشتیبانی آحاد جامعه، ضامن اجرای طرح موفق مردمی‌کردن اقتصاد است.
کد خبر: ۱۰۴۴۲۰۰
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۰:۲۶ 12 May 2022

استاندار گیلان: مشارکت و پشتیبانی آحاد جامعه، ضامن اجرای طرح موفق مردمی‌کردن اقتصاد است.

به گزارش تابناک گیلان ؛ دکتراسدالله عباسی دیشب در گفت وگوی زنده تلویزیونی با مردم استان که از شبکه باران پخش شد با بیان اینکه وضعیت اقتصادی کشور، نیاز به جراحی داشت، افزود: ایجاد توازن در پرداخت یارانه‌ها، مورد نیاز کشور بود و دولت شجاعانه این کار را انجام داد.

وی با بیان اینکه برای تحقق رشد ۸ درصدی باید اقتصاد را مردمی کنیم، افزود: باید ریشه فساد را در نظام اداری قطع کرده و اصلاح ساختاری انجام دهیم.

استاندار گیلان با اشاره به عزم دولت سیزدهم برای اجرای طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها برای انجام اصلاحات اقتصادی در کشور، گفت: تا پیش از این مردم نتیجه پرداخت یارانه‌ها را مشاهده نمی‌کردند و گرانی، قاچاق کالا و صادرات معکوس در کشور وجود داشت.

دکتر اسدالله عباسی پرداخت یارانه به مردم را یکی از بخش‌های اجرای این طرح مهم دانست و افزود: رئیس جمهوری در گفتگو با مردم، تصریح کرد که برای این کار از همه امکانات و ظرفیت‌ها برای توزیع هرچه بهتر منابع و ثروت ملی بین مردم استفاده می‌کند.

وی با اشاره به واریز مبلغ نقدی به حساب سرپرستان خانوار بر حسب دهک‌های تعیین شده، اضافه کرد: در گذشته، دولت ارز ترجیحی را در اختیار تاجران قرار می‌داد تا کالا‌های اساسی مورد نیاز مردم را وارد کنند، در حالیکه شاهد ورود کالا‌هایی بودیم که جزو کالا‌های اساسی نبود، پس دولت تصمیم گرفت مبلغ یارانه را در اختیار خود مردم قرار دهد.

وی همچنین به اختصاص یارانه در بخش آرد و نان اشاره و اضافه کرد: با فراهم سازی زیرساخت‌های صدور کالابرگ الکترونیکی، مردم می‌توانند نان با کیفیت بخرند ضمن آنکه از قاچاق آرد هم جلوگیری می‌شود.

دکتر اسدالله عباسی با یادآوری تصریح رئیس جمهوری مبنی بر افزوده نشدن قیمت نان‌های سنتی، دارو و حامل‌های انرژی تا پایان امسال، افزود: دولت، پرداخت یارانه برای این اقلام را به نفع مردم ادامه داده و بر کیفیت نان و حتی زمان بازگشایی نانوایی‌ها در سامانه جدید پرداخت یارانه آرد نظارت شده و بیمه‌ها هم بر قیمت دارو نظارت خواهند کرد.

وی اضافه کرد: با نظارت و گزارش‌های مردمی می‌توان با تقویت تولید داخلی، با فساد مبارزه کرده و شرایط فعلی را بهبود داد.

وی با بیان اینکه سامانه ۱۲۴ اداره کل صمت و ۱۳۵ تعزیرات حکومتی آماده دریافت شکایات مردمی است، افزود: سایت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هم برای کسانی که یارانه دریافت نکرده و یا در این خصوص شکایتی دارند، در نظر گرفته شده است.

استاندار گیلان با اشاره به تشکیل قرارگاه استانی اصلاح ساختار اقتصادی و مقابله با گران‌فروشی، گفت: تعزیرات حکومتی اختیار دارد در محل جرم، حکم صادر کند تا با کسانی که با جان و مال مردم بازی می‌کنند، برخورد قاطع شود.

دکتر اسدالله عباسی با اشاره به توانایی پرداخت ۹ هزار میلیارد تومان سرمایه در گردش به تولیدکنندگان و واردکنندگان، افزود: می‌توانیم ۷ هزار میلیارد تومان اعتبار نیز از محل سفر رئیس جمهوری به گیلان، در اختیار تولید کنندگان قرار دهیم.

وی تصمیم قوای سه گانه و همه نهاد‌های حاکمیتی برای اصلاح وضعیت اقتصادی کشور را قاطع دانست و اضافه کرد: اطمینان دارم با مشارکت و پشتیبانی مردم، شرایط اقتصادی بهتر خواهد شد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار