رئیس‌کل دادگستری گیلان در بازدید خود از کمربندی خیام دستور داد تا اداره راه و شهرسازی و راهداری باید ماشین‌آلات خود را جهت تسریع در روند ساخت کمربندی در اختیار شهرداری قرار داده و شهرداری نیز متعهد است تا ظرف چهار ماه آینده نسبت به تکمیل و بازگشایی این محور اقدام لازم را انجام دهد.
کد خبر: ۱۰۲۹۰۱۰
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۳ 16 February 2022

به گزارش تابناک گیلان، عصر امروز رئیس‌کل دادگستری استان گیلان به همراه تعدادی از مسئولان قضایی استان از کمربندی خیام، رودخانه شن رود و منطقه نمک رودبار سیاهکل بازدید کردند.

رئیس‌کل دادگستری گیلان در حاشیه این بازدیدها و در جمع خبرنگاران با بیان اینکه روند احداث کمربندی خیام باید مورد تأکید مسؤولان قرار گیرد، اظهار کرد: اداره راه و شهرسازی و راهداری باید ماشین‌آلات خود را جهت تسریع در روند ساخت کمربندی در اختیار شهرداری قرار داده و شهرداری نیز متعهد است تا ظرف چهار ماه آینده نسبت به تکمیل و بازگشایی این محور اقدام لازم را انجام دهد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حمزه خلیلی با اشاره به ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه رودخانه‌ها و همچنین برداشت بی رویه شن و ماسه از بستر رودخانه شن رود گفت: رئیس دادگستری شهرستان باید در اسرع وقت دادخواستی از ناحیه شرکت آب منطقه‌ای نسبت به مطالبه خسارات واردشده از برداشت کننده شن و ماسه تنظیم کند تا ضرر و زیان مربوطه از جانب پیمانکار واصل و به دولت برگردانده شود.

وی با بیان اینکه محل دپوی سنگ‌آهن و سنگ گچ کارخانه سیمان شده و آلودگی‌های زیادی را برای محیط‌زیست منطقه به دنبال داشته است، تصریح کرد: حسب دستورات قضایی که سابقاً صادرشده بود این مواد جمع‌آوری‌شده و تنها مقدار اندکی از آن‌ها باقی‌مانده است که باید سریعاً نسبت به پاک‌سازی محل اقدام شود.

رئیس‌کل دادگستری گیلان با دستور به اداره منابع طبیعی در خصوص آغاز درختکاری در منطقه دپوی سنگ‌آهن و سنگ گچ کارخانه سیمان افزود: اداره منابع طبیعی را مکلف است تا درخت‌کاری را در این منطقه را آغاز و آن را به حالت اولیه خود بازگرداند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار