کد خبر: ۱۰۲۶۰۳۲
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۹ 01 February 2022

سفر با هواپیما یکی از جذاب ترین سفرهایی است که هر کسی می تواند تجربه کند. از هنگامی که سوار هواپیما می شوید تا زمان پیاده شدن از هواپیما مدت زمانیست که با افراد مختلفی همسفر هستید. خرید بلیط هواپیما این فرصت را به شما می دهد تا سفری متفاوت را در کنار افراد دیگر تجربه کنید. سفرهای هوایی قوانین و اصولی دارند که بهتر است آنها را بدانید و رعایت کنید.

اگر قرار است برای اولین بار با هواپیما سفر کنید و یا حتی اگر بارها تجبه سفرهوایی را داشته اید، باید آداب مسافرت با هواپیما را بدانید. در ادامه این مطلب در این باره بیشتر صحبت خواهیم کرد.

با آداب مسافرت با هواپیما آشنا شوید!

قوانین مهم در سفر با هواپیما

از زمان ورود به فرودگاه تا زمانی که به سمت تحویل بار می روید، باید درباره مراحل و قوانین آن اطلاعات کافی را داشته باشید. ممکن است اولین سفر هوایی خود را تجربه کنید. در این صورت با دانستن مطالب مفید در زمینه قوانین سفرهای هوایی از استرس شما کاسته خواهد شد.

در ادامه با برخی از قوانین و آداب مهم سفر با هواپیما آشنا می شوید:

عبور از گیت و آمادگی برای سفر با هواپیما

عبور از گیت امنیتی فرودگاه، گام اول برای آغاز یک سفرهوایی است. در هنگام مواجهه با ماموران امنیتی باید تمام لوازم و وسایل خود از جمله کارت پرواز و مدارک شناسایی را روی باسکت بگذارید. بنابراین قبل از رسیدن به گیت بهتر است وسایل خود را آماده تحویل نمایید. سپس برای سرعت بخشیدن به این مرحله سریع تر وسایل خود را بعد از بررسی بردارید و به انتهای مسیر بروید.

کیف دستی خود را به داخل کابین هواپیما ببرید

قبل از سوار شدن به هواپیما قوانین حمل بار را مطالعه کنید. چمدان خود را به قسمت بار هواپیما تحویل دهید و از کیف های کوچک دستی برای حمل به داخل کابین هواپیما استفاده کنید. وسایل ضروری، مدارک و داروهای خود را می توانید در این کیف قرار دهید و با خود به داخل هواپیما ببرید. در قسمت بالای صندلی می توانید وسایل دم دستی خود را بگذارید اما از گذاشتن وسایل سنگین و پر حجم در این قسمت بپرهیزید.

فقط از فضای مختص به خود استفاده کنید

توصیه می شود در فضای کوچک هواپیما، به فضای دیگران احترام بگذارید و فقط در فضای مخصوص خودتان حرکت کنید. سعی کنید پاهای خود را بیش از حد دراز نکنید و به مسافران صندلی میانی اجازه دهید تا از دسته های صندلی استفاده کنند.

با صدای بلند صحبت نکنید

از آنجایی که هواپیما یک فضای بسته و کوچک است که افراد زیادی در آن حضور دارند، بهتر است از صحبت کردن بیش از حد بپرهیزید. اگر هم سعی دارید تا وارد گفتگو شوید، حال دیگران را رعایت کرده و آرام صحبت کنید. افراد زیادی بلیط هواپیما را به دلیل سرعت رسیدن به مقصد خریداری می کنند و تمایلی به برقرار کردن ارتباط با دیگران ندارند.

 از خوردن غذاهای بودار خودداری کنید

اگر قیمت بلیط هواپیما را به منظور تجربه سفر هوایی پرداخت کرده اید، حما توقع دارید سفری لذت بخش را سپری کنید. افراد دیگر هم شبیه شما تمایل دارند تا سفری خاطره انگیز را داششته باشند بنابراین سعی کنید در طول سفر با هواپیما به حقوق دیگران احترام بگذارید. یکی از این حقوق، پرهیز از خوردن غذاهای بودار است. در فضای بسته هواپیما خوشایند نیست که بو غذاهای مختلف بپیچد.

بنابراین میتوانید آجیل و بیسکویی را به عنوان تنقلات استفاده کنید.

با آداب مسافرت با هواپیما آشنا شوید!

در زمان خواب مزاحم دیگران نشوید!

در زمان خوابیدن در هواپیما مراقب باشید تا مزاحم اطرافیان خود نشوید. خواباندن صندلی ممکن است فضای دیگران را تنگ کند. به همین دلیل بهتر است از بالش هاي سفری استفاده کنید و اگر در خواب خروپف می کنید، سعی کنید مراقب اطرافیان تان باشید.

در زمان پیاده شدن خونسردی خود را حفظ کنید

در هنگام پیاده شدن از هواپیما نوبت دیگران را رعایت کنید و عجله نداشته باشید. اگر هر مسافری بخواهد که به سرعت از هواپیما خارج شود، باعث هرج و مرج می گردد. زمانی که قصد برداشتن کیف و وسایل تان را از قفسه بالای سرتان دارید، مراقب دیگران باشید.

با مهمانداران بحث نکنید

به هشدارهای مهمانداران و راهنمایی های آنان توجه کنید. قطعا اطلاعات آنها خیلی بیشتر از شماست. بنابراین از بحث کردن با مهمانداران هواپیما خودداری کنید و برای داشتن سفری آرام به توصیه های قبل از پرواز توجه کنید.

بهداشت را راعایت کنید و آراسته باشید

قرار است مدت زمانی را در فضای بسته هواپیما حضور داشته باشید به همین جهت قبل از سفر دوش بگیرید و سعی کنید با ظاهری آراسته در هواپیما باشید. سعی کنید تا خوشبو باشید اما از عطرهای تند استفاده نکنید! لباس های راحت و با الیاف طبیعی بپوشید تا در مدت زمان پرواز حس خوشایندی داشته باشید.

بلیط هواپیما را اینترنتی بخرید

یکی از بهترین راهها برای داشتن سفری راحت و بی دغدغه، خرید بلیط هوپیما به صورت اینترنتی است. با وجود سایت های متنوعی که این روزها مشغول ارائه بلیط هواپیما هستند، به راحتی می توان بلیط خود را رزرو کرد. خرید آنلاین بلیط هواپیما مزایای زیادی دارد که از جمله خرید بلیط ارزان هواپیما و بلیط لحظه آخری را می توان اشاره کرد.

بلیط هواپیما را از کدام سایت بخریم؟

از بین سایت های معروفی که بلیط اینترنتی ارائه می دهند، تیک بان به عنوان سامانه معتبر خرید بلیط هواپیما، انتخاب اول بسیاری از مسافران حرفه ای است. تیک بان مسیرهای پرتردد رادر سطح کشور پوشش دهی و با بهترین خدمات و امکانات در سامانه هوشمند خود آن را در دسترس کاربران قرار می دهد.

در این سایت امکان خرید بلیط ارزان هواپیما وجود دارد و به آسانی با چند کلیک ساده می توانید بلیط مورد نظر خودتان را انتخاب و رزرو نمایید. فقط کافیست به www.tikban.com مراجعه کنید.

انتهای رپرتاژ آگهی/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار