وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه بدهی سنگینی به پیمانکاران کشور داریم و یک سوم تخصیص‌ها امسال گرفته شده است تصریح کرد: در گیلان ۶۰۰ میلیارد تومان به پیمانکاران بدهکار هستیم.
کد خبر: ۱۰۲۵۲۵۴
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۹ 29 January 2022

به گزارش تابناک گیلان، رستم قاسمی شامگاه جمعه در جلسه شورای اداری استان گیلان در رشت اظهار داشت: اعتبار اختصاص داده شده به حوزه حمل و نقل در این سفر 2 هزار و 176 میلیارد تومان در 26 پروژه و 650 میلیارد تومان برای تکمیل راه‌آهن است.

وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: 350 میلیارد تومان برای آزادراه‌ قزوین-رشت، 250 میلیارد تومان برای راه‌های روستایی و مابقی هم برای تقاطع هم‌سطح و نقاط حادثه‌خیز پیش‌بینی شده است که امیدواریم با اختصاص آن شاهد تحولی در حوزه راه‌ها باشیم.

قاسمی با اشاره به اینکه استان‌های شمالی و گیلان به دلیل تردد ملی باید مورد توجه بیشتری قرار گیرند ابراز داشت: ترافیک و تصادقات زیاد، گرانی اجرای طرح‌های جاده‌ای به دلیل تملک گران زمین در گیلان و حمل مصالح از راه‌دور برخی از مشکلات گیلان در این حوزه است.

وی با اشاره به اینکه برخی از طرح‌های ضروری مثل کمربندی رشت و انزلی در این سفر مطرح نشد که خواستاریم در مصوبات این سفر منظور شود افزود: 30 میلیون تن ظرفیت بندری در شمال کشور داریم که تنها 6 میلیون تن آن برداشت می‌شود.
وزیر راه و شهرسازی علت این موضوع را فراهم نبودن حمل و نقل ترکیبی دانست و خاطرنشان کرد: برای استفاده از این ظرفیت‌ها باید به فکر راه‌های ترکیبی حمل و نقل باشیم و این امر در دستور کار قرار گیرد.

قاسمی با اشاره به اینکه 90 هزار مسکن در 4 سال در گیلان ساخته می‌شود عنوان داشت: ساخت بخشی از واحدها آغاز و بخشی تعیین تکلیف شده است و 13 هزار و 800 ملک امروز در استان گیلان تعیین تکلیف شد.

وی با اشاره به اینکه گران بودن زمین در گیلان برای طرح ملی مسکن مشکل‌ساز است اذعان کرد: بابد زمین‌های دولتی استفاده شود از طرفی برای رشت که بیشترین متقاضی مسکن را دارد پیشنهاد داریم که از بخش سپیدرود 600 هکتار به این امر اختصاص یابد.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه بدهی سنگینی به پیمانکاران کشور داریم و یک سوم تخصیص‌ها امسال گرفته شده است تصریح کرد: در گیلان 600 میلیارد تومان به پیمانکاران بدهکار هستیم و برخی از کارگران نیز بیش از 7 ماه است که حقوق دریافت نکردند‌.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار