احمد وحیدی:
وزیر کشور گفت: استان کردستان باید روز به رزو قوی‌تر و رشد کند که این امر هم با روحیه جهادی، همفکری و پشتیبانی محقق خواهد شد، امیدواریم با ظرفیت‌های موجود بتوانیم مشکلات را برطرف کنیم.
کد خبر: ۱۰۲۴۶۷۶
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۱:۱۰ 26 January 2022
به گزارش تابناک کردستان، احمد وحیدی وزیر کشور در جلسه ستاد فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان کردستان که در استانداری کردستان برگزار شد با گرامی‌داشت یاد شهدا و رهبر انقلاب و تبریک ایام پیش روی دهه فجر، اظهار کرد: در مدت بارندگی‌های اخیر و روز‌های اخیر اوضاع را از استاندار کردستان پیگیری میکردم.

احمد وحیدی افزود: بارش‌های اخیر شادی مضاعفی برای مردم کردستان ایجاد کرده و باعث حل مشکلات بخش کشاورزی مناطق کشور شد در حالی که اوایل سال پیش‌بینی این بود که سال کم‌آبی باشد، اما خوشبختانه این‌ها محقق نشد و لطف و برکات الهی جایگزین آن شد.

وزیر کشور عنوان کرد: نگران خالی شدن سد‌ها و زحمات و دسترنج کشاورزان بودیم که خوشبختانه با عنایت الهی این دغدغه‌ها برطرف شدحجم بارش‌های اخیر در طول ۱۵ سال و در استان کردستان در چند دهه گذشته بی‌سابقه بود، اما تدبیر بسیار خوب بود و آسیب فوتی نداشتیم.

وحیدی ادامه داد: در بارش‌های اخیر با همکاری پلیس و راهداری جاده‌ها به‌موقع کنترل شده و همچنین از سپاه، ارتش، هلال‌احمر و خود مردم که به یاری گرفتاران در برف شتافتند، تشکر می‌کنم.

وزیر کشور در این جلسه بیان کرد: راه هیچ روستا‌های زیادی در استان مسدود نمیباشد و ازاین مورد بسیار خرسندم، اما عده‌ای اصرار دارند که مردم را بترسانند و با دروغ‌پراکنی دنبال انحراف افکار عمومی هستند.

احمد وحیدی وزیر کشور اضافه کرد: از تلاش‌های مسئولان استانی در یک هفته اخیر بارش‌ها تقدیر میکنیم و پشت سر گذاشتن این وضعیت با خوبی،  خوشی،  بدون مشکل، بیانگر تدبیر و عمل خوب و یکپارچه بوده که مایه خرسندی و اجازه داده نشد که غمی بر چهره مردم نشانده شود. همچنین ممکن است کم و کاستی‌هایی به خاطر کمبود امکانات وجود داشته باشد،  اما باید دانست در شهرداری سنندج که ۴۰ دستگاه ماشین‌آلات وجود داشته در برخی از شهرداری‌های شهرستان‌های جنوب یک دستگاه هم وجود ندارد.


وزیر کشور تصریح کرد: گرچه شاید در بارش اخیر برف مشکلاتی در تردد و تشکیل صف‌های طولانی نانوایی ایجاد شد، اما باید برای مقابله با هر گونه بحران برنامه‌ریزی کرده و یقینا در همین راستا نیز دنبال خرید و تهیه ماشین‌آلات و تجهیزات زمستانی برای شهرداری‌ها به ویژه شهرداری سنندج هستیم و از محلات حاشیه نشین شهر سنندج گزارش‌های واصله‌ای را دریافت کرده ایم که باید شهرداری تدبیری برای رفع این معضلات و دغدغه‌های مردمی بیندیشند و با کمک خود مردم این کوچه‌های تنگ که شاید غیرقانونی و بر خلاف استاندارد‌ها هم باشد، را ساماندهی کنند.

احمد وحیدی افزود: ممنوعیت تردد خودرو‌ها در جاده‌های استان بسیار کار خوب و قابل تقدیر بود و در چنین شرایطی ناوگان حمل و نقل عمومی و برون راهی که اقدام به بلیت فروشی و فعالیت کرده، برخورد و جلوی فعالیت آنان گرفته شود و نیز توقف و رهاسازی ترانزیت‌ها و ماشین‌های سنگین در مرز باشماق را تکذیب میکنم و این عده‌ای که تعداد آنان هم قلیل بوده می‌خواستند جوسازی کنند.

وزیر کشور گفت: اعتباری به حساب استان کردستان واریز خواهیم کرد تا از این طریق بخشی از مشکلات کنونی کردستان برطرف شده و همچنین ازماموستا‌ها و عالمان همواره نقش آفرینی کرده‌اند تقدیر میکنم و جامعه روحانیت همواره در کنار فعالیت ارزنده رسانه‌ها، مردم را توجیه و هدایت‌گری کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: شهرداری توانایی پاکسازی همه کوچه‌ها از برف را نداشته چرا که امکانات محدود و باید خود مردم نیز کمک و همیاری کنند. کما اینکه خوشبختانه مردم کردستان همواره در صحنه بوده و یقینا در زمان بحران نیز حضور چشم‌گیر دارند، یکدلی، یکپارچگی و همراهی در چنین صحنه‌هایی همچون بارش‌های اخیر نشان داد که ظرفیت‌های فراوانی در اختیار داریم که می‌توانیم به بهترین نحو از آن استفاده کنیم؛ وباید دانست فرقی بین دولت و ملت نیست و همه یکی هستند و ارتش، سپاه و نیروی انتظامی در این بارش‌های اخیر علی‌رغم اینکه وظیفه توزیع آرد، پاکسازی معابر و ... را نداشتند، اما به صحنه آمدند و نقش‌آفرینی و حماسه آفریدند.

احمد وحیدی بیان داشت: بارش‌های اخیر صحنه‌های زیبا از همدلی مسئولان و مردم و ظرفیت‌های نظام را به دنیا نشان داد و جمهوری اسلامی مشکل مردم و کشور‌های دیگر را مشکل خود دانسته و ارزش‌های انسانی را حفظ می‌کند که این سرمایه بزرگ و رو به جلو است، استان کردستان باید روز به رزو قوی‌تر و رشد کند که این امر هم با روحیه جهادی، همفکری و پشتیبانی محقق خواهد شد، امیدواریم با ظرفیت‌های موجود بتوانیم مشکلات را برطرف کنیم.

احمد وحیدی وزیر کشور در پایان سخنان خود گفت: از تلاش‌های همه مرزبانان و سیم‌بانان، راهداران، هلال‌احمر که در سخت‌ترین شرایط آب و هوایی در این روز‌های اخیر انجام وظیفه کردند قدرانی میکنم و صمیمانه از همه تشکر می‌کنم.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار