اتفاقاتی عجیب پس از چندماه گریبان این خیر را می گیرد! گفته می شود گروهی اقدام به تخریب و تهدید خود خیر و ضرب و شتم یکی از بستگان وی کرده اند و حتی از این خیر یاسوجی رسما به دادسرا شکایت کردند و گفتند که او بدهی میلیاردی به آنها دارد و این سالن را او تجهیز نکرده است؟!
کد خبر: ۱۰۲۴۶۷۳
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۰:۴۱ 26 January 2022

مندنیپور


کهگیلویه و بویراحمد یکی از استان های محرومی است که بخشی از اقدامات محرومت زدایی خود را به اقدامات خیرخواهانه و دعوت از خیرین و حضور آن ها در استان گره زده است . کسانی که در این زمینه اقدام می کنند و یا مطلع هستند به خوبی می دانند که پیدا کردن خیر و مجاب کردن آن برای ورود به موضوع مورد نظر نیازمند تلاش و پیگیری های فراوان است . پیدا کردن خیر و نگه داشتن آن برای ادامه همکاری دو موضوع مهم در بحث استفاده از ظرفیت خیرین است که هر دو به نوبه خود حائز اهمیت است .
اخیرا موضوعی در خصوص یکی از خیرین استانی که پس از انجام یک اقدام خیرخواهانه دچار حواشی و پای وی به دستگاه قضایی هم باز شده است مورد توجه قرار گرفته به گونه ای که بحث سوء استفاده برخی افراد از اقدامات خیرخواهانه وی مطرح است .
ماجرای عجیب پس از یک اقدام خیرخواهانه !
اسفندماه ۱۳۹۹ پیمان مندنی پور خیر و فعال اقتصادی یاسوجی در اقدامی خیرخواهانه تامین هزینه تجهیز یک باشگاه ورزشی در شهر یاسوج را ویژه پرورش دختران موی تای کار قهرمان برعهده گرفت."مردی که نقش پدر دختران یاسوجی را ایفا کرد + تصاویر "
این مراسم با حضور شاهرخ کناری فرماندار بویر احمد و جمعی از خانواده شهدا و مسئولان محلی برگزار و رسما سالن تجهیز شده شیرهای جوان (دختران موی تای کار یاسوجی) افتتاح شد. فرماندار در این مراسم با تقدیر و تشکر از خانواده مندنی پور این اقدام را قابل ارزش و ترویج فرهنگ وقف ، جوانمردی و ایثار عنوان کرد و پس از استماع مشکلات تیم موی تای دختران قول داد تا مشکلات را برطرف کند.
اتفاقاتی عجیب پس از چندماه گریبان پیمان مندنی پور (خیر) را می گیرد! گفته می شود گروهی اقدام به تخریب و تهدید خود مندنی پور و ضرب و شتم یکی از بستگان وی کرده اند و حتی از این خیر یاسوجی رسما به دادسرا شکایت کردند و گفتند که او بدهی میلیاردی به آنها دارد و این سالن را او تجهیز نکرده است؟!
این ادعا در حالی است که تصاویر نشان می دهد که تجهیزات خریداری شده بیش از ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون نمی شود اما پیمان مندنی پور گفته است بیش از یک میلیارد تومان هزینه داده است! حالا سوال این است که چه کسی دروغ می گوید؟ خیری که بر اساس فیش های واریزی اثبات می کند که هزینه را پرداخت کرده اما سرش کلاه رفته و یا گروهی که ادعا دارند پولی دریافت نکرده اند و تجهیزات را خود خریده اند؟
سید هادی کسایی زاده روزنامه نگار که در جریان افتتاح این باشگاه در یاسوج بوده است می گوید : حقیقت را فقط خدا می داند اما آنچه من دیدم و شنیدم تقدیر فرماندار از خانواده پیمان مندنی پور خیری یاسوجی بود. یعنی آقای مدیر فلان دستگاه دولتی بی خبر بوده است؟ که بعید است. حتی بی خبر هم باشد آقای مدیرکل ورزش استان هم بی خبر بوده است؟ بعد از یک سال بگویند این خیر دروغ گفته و پولی نداده است؟
کسایی زاده گفت : شنیده ام چنین پرونده ای به دادگاه رفته و خیلی مشتاق هستم بفهمم داستان چیست؟ در دنیایی که پدر به پسر پول قرض نمی دهد آیا می شود فردی از زندان هماهنگ کند چند میلیارد واریز شود؟ یا اینکه دستور دهد سالن ورزشی را تجهیز کنید؟ بعد بگویند دروغ گفته و بدهکار است؟ سوال دیگر اینکه پول ها به کدام شماره حساب واریز شده است؟ آیا حساب شخصی بوده یا دولتی و رسمی؟
اصلا اگر هم ادعای پیمان مندنی پور صحیح نباشد چرا این تجهیزات هنوز موجود است؟ چرا طلبکاران نبردند؟ آیا مربیان یا مدیران سالن آنقدر پول داشتند تاوان بدهند؟ اینها مباحثی است که جای تامل دارد اما قطعا این اخبار و حاشیه ها به حیثیت استان ضربه زده و موجب ضربه زدن به بدنه خیرین و افکار عمومی جامعه می شود. امید می رود این پرونده به سمت سیاسی پیش نرود و قوه قضائیه مثل همیشه عادلانه قضاوت کند و نتیجه رسانه ای شود. البته می توانید بر اساس قیمت روز تجهیزات را حساب و کتاب کنید.
شکی نیست که شفافیت ماجرا برای افکار عمومی و مسئولان بسیار مهم است ضمن اینکه این موضوع به یکی از پایه های توسعه ای استان و یا حداقل کمک به محرومیت زدایی از استان یعنی ظرفیت خیرین مربوط می شود و اگر مشخص شود سوء استفاده از این اقدام خیر صورت گرفته است بی شک از آن می توان به عنوان فاجعه در استان یاد کرد ! و حتما یک مطالبه از دستگاه های قضایی و نظارتی و حتی مسئولان ارشد اجرایی استان است که با حساسیت ویژه به بررسی موضوع پرداخته و اقدام در راستای شفاف سازی نمایند .
تابناک کهگیلویه و بویراحمد تلاش خواهد نمود چنانچه مواردی از این ماجرا شفاف نشده باشد را در گزارشات بعدی از طریق خیر مورد نظر و مسئولین مرتبط یا آگاه از پرونده مذکور پیگیری و به سمع مخاطبان برساند .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار