استاندار گیلان گفت: سهمیه گیلان در طرح جدید مسکن، ۲۸ هزار واحد پیش‌بینی شده بود که در حال حاضر عملیات ساخت ۱۱ هزار مسکن در استان آغاز شده است.
کد خبر: ۱۰۱۶۷۹۹
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۷ 18 December 2021

 

به گزارش تابناک گیلان، اسدالله عباسی عصر امروز در مراسم معارفه فرماندار جدید شهرستان رشت ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) اظهار داشت: حضرت فاطمه (س) در نقش ولایتمداری، ولایت‌پذیری، حق و حقانیت و ایستادگی در برابر ظلم در تاریخ اسلام اسوه بودند.

استاندار گیلان دولت سیزدهم را دولت مردمی و جهادی دانست و با بیان اینکه اعتماد آسیب‌دیده مردم باید ترمیم شود افزود: توان خود را به کار گرفته‌ایم تا عملکرد قابل توجهی داشته باشیم و در این شرایط به‌جای صحبت از گذشته باید رو به جلو حرکت کنیم و برای رضایتمندی و بازگشتِ اعتماد مردم تلاش کنیم.

عباسی با اشاره به اقدامات انجام شده در روند مقابله با کرونا تصریح کرد: در حال حاضر ۹۴ درصد گیلانیان دز نخست واکسن کرونا و ۷۸ درصد نیز دز دوم واکسن را تزریق کردند که نشان از استقبال خوب مردم گیلان از این حوزه دارد.
نماینده عالی دولت در استان گیلان به مباحث مربوط به تامین واکسن و رفع نگرانی‌ها در حوزه تامین کالا‌های اساسی اشاره و بیان کرد: سهمیه گیلان در طرح جدید مسکن، ۲۸ هزار واحد پیش‌بینی شده بود که در حال حاضر عملیات ساخت ۱۱ هزار مسکن در استان آغاز شده است.

وی با بیان اینکه استفاده از ظرفیت‌های اقتصاد گردشگری، اقتصاد کشاورزی و دریا در دستور کار است ابراز داشت: تلاش در راستای توسعه بنگاه‌های تولیدی گیلان، حفظ اشتغال آن‌ها و سرمایه‌گذاری در بخش‌های جدید را نیز دنبال خواهیم کرد.

استاندار گیلان با اشاره به تلاش دولت سیزدهم در پرداخت حقوق و دستمزد کارکنان بدون استقراض از بانک مرکزی تصریح کرد: دولت برای نخستین بار از محل درآمد‌های ایجاد شده، حقوق کارکنان را پرداخت کرد و رعایت توازن در پرداخت حقوق را نیز در دستور کار دارد.

عباسی تلاش دولت برای ثبات اقتصادی را یادآور شد و گفت: مولدسازی املاک و دارایی‌های دولت در استان‌ها از جمله گیلان براساس اختیاراتی که دولت و وزارت کشور به استانداری‌ها دادند در دستور کار است و صندوقی در استان راه‌اندازی می‌شود و درآمد‌های استانی وارد آن صندوق خواهد شد و برای رفع مشکلات و توسعه استان به‌کار گرفته می‌شود.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با اشاره به ضرورت کم کردن فاصله بین مردم و مسئولان تصریح کرد: بایستی از نزدیک درد و دل‌های مردم را شنیده و برای برطرف کردن مشکلات آن‌ها تلاش کنیم و کم کردن فاصله بین مردم و مسئولان جزو اولویت‌های دولت سیزدهم است.

وی با بیان اینکه تمامی روستا‌ها و مناطق استان باید مورد توجه باشند، اما شهرستان رشت به‌عنوان کلانشهر نیازمند نگاه ویژه‌ای است افزود: شهرداری و فرمانداری رشت برای رفع مشکلات در کنار هم باشند.

استاندار گیلان با اشاره به معضلات پسمانده سراوان و ضرورت مغفول نماندن آن گفت: متاسفانه معضل رودخانه‌های رشت مغفول مانده است البته ترافیک رشت هم یکی دیگر از مشکلات است که باید فکری برای آن شود.

عباسی با بیان اینکه صنعت استان گیلان حرف برای گفتن دارد و باید در کنار مراکز دانش‌بنیان قرار گیرد خاطرنشان کرد: استان گیلان در عرصه پژوهش جزو ۳ استان برتر کشور شناخته شد.

نماینده مردم رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم "مسئولیت" در نظام مقدس جمهوری اسلامی را یک فرصت و توفیق برشمرد و اظهار داشت: فرصت‌ها خیلی زود می‌گذرند و باید این فرصت‌ها را قدر بدانیم و استفاده کنیم.

محمدرضا احمدی با بیان اینکه از گذشتگان و شهدا باید درس بگیریم تصریح کرد: شهید حاج قاسم سلیمانی و امثال شهید فهمیده‌ها با ایثار خود در ذهن و خاطرات مردم ماندگار شدند و تلاش شهید حاج قاسم سلیمانی نیز در راستای امنیت، آسایش و دین بود لذا باید از شهدا درس بگیریم.

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: توفیق در نظام جمهوری اسلامی نصیب هرکسی نمی‌شود بنابراین برای خدمت به مردم باید شب و روز نشناسیم؛ ما در جمهوری اسلامی بن‌بست نداریم اگر به‌بن بستی برخورد کردیم نتیجه عملکرد خودمان بوده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار