مریم عبدالله‌پور ورزشکار گیلانی مقام قهرمانی مسابقات پاراتکواندو را در رقابتهای بازیهای پاراآسیایی جوانان کسب کرد.
کد خبر: ۱۰۱۴۲۱۴
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۸ 06 December 2021

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این ورزشکار گیلانی در جریان بازیهای پاراآسیایی ۲۰۲۱ که در بحرین جریان داشت، در رشته تکواندو توانست با غلبه برابر تمامی رقبای خود مدال طلا و مقام قهرمانی را کسب کند.

مریم بخشی افزود: این ورزشکار اهل بندرانزلی در جریان این رقابت ها، در وزن ۴۷- کیلوگرم در مسابقات پاراتکواندو حضور یافت که در دور نخست این رقابت‌ها، برابر حریفی از کشور تایلند قرار گرفت و با نتیجه قاطع ۲۲ بر ۲ به پیروزی رسید تا راهی دیدار نهایی و فینال شود.

وی ادامه داد: مریم عبدالله پور در دیدار نهایی نیز مقابل حریف بسیار قدرتمندی از کشور تایلند که رنکینگ چهارم جهان و مدال برنز مسابقات پارالمپیک را در اختیار دارد، قرار گرفت که این حریفش را نیز با اقتدار شکست داد.

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان بیان کرد: این ورزشکار شایسته گیلانی در دیدار نهایی با نتیجه ۲۹ بر ۱۲ برابر این حریفش به پیروزی دست یافت تا مدال طلای بازیهای پاراآسیایی جوانان در رشته پاراتکواندو را بر گردن بیاویزد.

چهارمین دوره از بازی‌های پاراآسیایی جوانان بحرین از یازدهم تا پانزدهم آذرماه با حضور نزدیک به ۸۰۰ ورزشکار در ۹ رشته ورزشی برگزار می‌شود. کاروان ایران با ۱۱۱ ورزشکار در رشته‌های پاراتنیس روی میز، پارابدمینتون، پاراتکواندو، گلبال، پارادو و میدانی، پارا شنا، پاراوزنه‌برداری، بوچیا و بسکتبال با ویلچر به این دوره از بازیها اعزام شد.

تیم پاراتکواندو ایران نیز با حضور ورزشکاران در هر ۲ بخش بانوان و آقایان در این دوره از مسابقات حضور یافت که علاوه برکسب مدال طلای ارزشمند مریم عبدالله پور ورزشکار گیلانی، ۲ مدال طلا، سه نقره و یک برنز دیگر نیز کسب کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار