مدیر جهاد کشاورزی رضوانشهر گفت: سالانه حدود هفت هزار و پانصد تن انواع محصولات باغی در اراضی کشاورزی این شهرستان تولید می شود.
کد خبر: ۱۰۱۱۲۴۰
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۳ 23 November 2021

به گزارش تابناک گیلان، مهندس فرامرز آصفی روز سه شنبه در این باره اظهار داشت: کشاورزان رضوانشهری سالانه حدود هفت هزار و پانصد تن انواع محصولات باغی شامل کیوی، گردو، انواع مرکبات، خرمالو، ازگیل، به، سیب، خوج، گوجه سبز و سایر میوه ها را تولید و روانه بازارهای مصرف می کنند.

وی با بیان این که بخش اعظم این محصولات را کیوی به خود اختصاص داده است افزود: مساحت سطح زیر کشت این محصول ۲۰۵ هکتار و میزان برداشت کیوی در باغهای رضوانشهر و پره سر، سالانه حدود چهار هزار و ۴۵۰ تن می باشد .

وی با اشاره به میزان تولید گردو در باغهای رضوانشهر و پره سر افزود: سطح زیر کشت گردو در این مناطق با احتساب درختان پراکنده ۴۴۵ هکتار است که سالانه ۲۴۸ تن گردو برداشت می شود.

آصفی در ادامه گفت: این شهرستان دارای اقلیم سازگار با میوه ازگیل می باشد و مساحت باغهای این محصول حدود ۴۶ هکتار می باشد که همه ساله بیبش از ۲۰۰ تن میوه ازگیل در این مناطق تولید و برداشت می شود.

مدیرجهادکشاورزی رضوانشهر همچنین میزان برداشت سالانه انواع مرکبات را در این شهرستان بیش از ۲۰۰ تن اعلام و اضافه کرد: بیش از ۲۰۰ باغدار بهره مند از ۱۴ هزار اصله نهال در مناطق مختلف رضوانشهر و پره سر در تولید مرکبات فعالیت دارند.

شهرستان رضوانشهر با حدود ۸۰ هزار نفر جمعیت و ۱۲۰ روستا در ۷۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است و از قطب های مهم تولید محصولات باغی در غرب این استان می باشد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار