رئیس پلیس امنیت اقتصادی گیلان گفت: ارزش ریالی پرونده‌های احتکار کالا در ۷ ماهه نخست امسال در گیلان ۶۰۰ درصد افزایش یافت.
کد خبر: ۱۰۰۹۲۱۰
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۰۷:۱۷ 15 November 2021

سرهنگ ارحام عفت‌دوست در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، درباره اقدامات پلیس امنیت اقتصادی در جهت مبارزه با فرار مالیاتی با اشاره به اینکه متولی اصلی این امر اداره‌ امور مالیاتی است اظهار داشت: پلیس امنیت اقتصادی گیلان نیز برای تبادل اطلاعات در این حوزه جلسات متعدد و تعامل خوبی با این مجموعه دارد.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی گیلان با اشاره به نظارت پلیس بر عملکرد بانک‌ها افزود: پلیس در راستای مقابله با اخلال در نظام اقتصادی با واردکنندگانی که با دریافت ارز قرار بود کالایی وارد کنند اما وارد نکردند برخورد کرده و امسال‌ پرونده‌های متعددی از این قبیل جرایم در استان گیلان تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه ارزش پرونده‌های مذکور بیش از 2 میلیون یورو و 3 میلیون لیر ترکیه در 7 ماهه نخست امسال در گیلان بوده تصریح کرد: پلیس امنیت اقتصادی همچنین در حوزه ارائه تسهیلات غیرمجاز بر عملکرد بانک‌ها نیز نظارت دارد و ارزش ریالی پرونده‌های ارائه تسهیلات غیرمجاز امسال در گیلان 75 میلیارد ریال بوده است.

عفت‌دوست با بیان اینکه در راستای مبارزه با احتکار کالا پلیس امنیت اقتصادی و سازمان‌های متولی نظیر سازمان صمت و تعزیرات حکومتی، گشت‌های مشترکی را انجام دادند افزود: با رصد اطلاعاتی و همچنین اطلاعاتی که از سوی مردم گزارش می‌شود امسال شاهد افزایش 166 درصدی در بحث رسیدگی به پرونده‌های احتکار کالا در گیلان بودیم.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان گیلان با اشاره به افزایش چشمگیر میزان ارزش ریالی پرونده‌های احتکار کالا امسال در گیلان ابراز داشت: ارزش ریالی پرونده‌های مربوط به احتکار کالا 795 میلیارد ریال بوده است که این میزان ارزش ریالی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 600 درصد افزایش داشته است.

وی گفت: همچنین در حوزه تشکیل پرونده برای جرایم و مفاسد اقتصادی از قبیل فرار مالیاتی، احتکار کالا، اخلال در نظام اقتصادی، پولشویی، ارائه تسهیلات غیرمجاز، رباخواری و سایر جرایم اقتصادی در 7 ماهه نخست امسال در استان گیلان با 165 درصد افزایش رو‌به‌رو بودیم و ارزش ریالی این پرونده‌ها 159 میلیارد تومان بوده است.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی گیلان افزود: اکنون ما در شرایط اقتصادی سختی قرار داریم اما در این بین افرادی سودجو هستند که از راه‌های مختلف نظیر احتکار کالا و سایر جرایم اقتصادی، آسیب‌هایی را به مردم وارد می‌کنند اما پلیس امنیت اقتصادی همچون گذشته همیشه در خدمت مردم است.

عفت‌دوست با تأکید بر اهمیت همکاری مردم برای مقابله‌ با جرایم اقتصادی عنوان داشت: از همه شهروندان درخواست داریم تا در جهت مبارزه با جرایم اقتصادی، اخبار و اطلاعات مربوط به مفاسد اقتصادی را در حوزه‌های مختلف اعم از احتکار یا قاچاق کالا به پلیس امنیت اقتصادی اطلاع دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار