فرماندار رشت:
فرماندار رشت با اشاره به اینکه تاکنون ۶۹ درصد مردم این شهرستان دُز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند، گفت: ۲۱۹ هزار شهروند رشتی نیز در نوبت دریافت هستند.
کد خبر: ۱۰۰۷۷۱۲
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۷ 08 November 2021

به گزارش تابناک گیلان، علی فتح اللهی در جلسه ستاد مدیریت کرونا رشت با اشاره به بیش از ۹۲ درصد دانش آموزان معادل ۶۰ هزار و ۳۹۸ نفر دُز نخست واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند، افزود: ۴۴.۶ درصد نیز دُز دوم را تزریق کرده‌اند.

وی با بیان اینکه برخی از مدارس استان گیلان و شهرستان رشت به صورت حضوری فعالیت خود را آغاز کرده‌اند، تأکید کرد: تسریع روند واکسیناسیون دانش آموزان و معلمان و عوامل اجرایی مدارس باید در دستور کار باشد.

فرماندار رشت در ادامه با اشاره به کاهش تعداد بستری‌های کرونایی در بیمارستان‌های این شهرستان، گفت: تعداد بستری‌ها از ۱۳۶ نفر به ۲۱ نفر و فوتی‌ها نیز به یک مفر رسیده است.

وی با بیان اینکه تاکنون بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار دز واکسن کرونا در شهرستان رشت تزریق شده است، ادامه داد: از این تعداد ۶۹۷ هزار و ۵۸۵ نوبت تزریق دز اول و ۵۴۶ هزار نوبت تزریق در دوم است.

فتح اللهی افزود: با در نظر گرفتن جمعیت بالای ۱۲ سال به بالا در شهرستان رشت، ۸۸.۲ درصد از جمعیت دز اول و ۶۹ درصد دز دوم واکسن کرونا را در سطح شهرستان رشت دریافت کردند.

فرماندار رشت همچنین اضافه کرد: از آغاز هفته جاری دز سوم واکسن کرونا به افراد بالای ۶۰ سالی که چهار ماه از زمان تزریق دز دوم آنها گذشته در مراکز واکسیناسیون انجام می‌شود.

وی افزود: بیش از ۲۱۹ هزار نفر در سطح شهرستان رشت در نوبت دز دوم تزریق واکسن هستند و امیدواریم تا یک ماه آینده آمار تزریق هر دو دز واکسن در سطح شهرستان به بیش از ۹۰ درصد برسد.

فتح اللهی با اشاره به حساسیت والدین در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدارس، ادامه داد: با استقبال خوب مردم با فرهنگ گیلان نسبت به واکسیناسیون، رتبه نخست تزریق و سرعت واکسیناسیون در کشور به این استان سرسبز اختصاص یافت.

فرماندار رشت در ادامه به بازدید از دو هزار ۲۲۵ واحد صنفی اشاره و اظهار کرد: در بازدیدهای به عمل آمده ۱۲۶ اخطار به اصناف متخلف صادر و ۱۰ واحد صنفی نیز به دلیل عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی پلمب شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار