مدیرکل هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری گیلان گفت: برای دست یابی به بازارها و اهداف پیوستن به اتحادیه اوراسیا نیازمند تقویت دیپلماسی تجاری و حضور موثر تر گیلان در این بازار هستیم.
کد خبر: ۱۰۰۶۳۲۸
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۸ 02 November 2021

به گزارش تابناک گیلان، یونس رنجکش روز سه شنبه در جلسه هماهنگی بررسی حضور گیلان در نمایشگاه اقتصادی و تجاری کشور ارمنستان افزود: شرکت در نمایشگاهها و حضور هیات های تجاری بخشی از برنامه فعال سازی دیپلماسی تجاری است که موجب شناخت بیشتر از بازارهای هدف و برقراری ارتباطات تجاری و اقتصادی با کشورهای عضو می شود.

وی اظهار داشت: باید از هر فرصتی در معرفی توانمندی های اقتصادی کشور بویژه استان گیلان به عنوان دروازه ورود به اوراسیا با توجه به موقعیت خاص و ویژه آن در برقراری ارتباطات و صادرات کالا به نحو شایسته ای بهره‌مند شویم.

مدیرکل هماهنگی امور سرمایه‌گذاری استانداری گیلان ادامه داد: برگزاری نمایشگاه‌های خارجی بخشی از فرصت های ایجاد شده برای شناخت و برقراری ارتباطات تجاری با کشورها است که موفقیت های بعدی نیازمند تداوم آن و همچنین بازار یابی و هدف گذاری های صادراتی است.

به گفته وی، استان گیلان با توجه به سیاست های کلان کشور علاقه‌مند به توسعه روابط اقتصادی و تجاری با کشورهای حوزه دریای کاسپین و همسایگان است و تاریخچه و تجربه گذشته این همکاری‌ها نیز گویای این واقعیت است.

رنجکش افزود: کشور ارمنستان به لحاظ دروازه ورود ایران به کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا بسیار حائز اهمیت است و باید تلاش کنیم تا از این موقعیت و تقویت روابط تجاری و اقتصادی بیشتر استفاده کنیم و تجار گیلانی نیز با توجه به سوابق همکاری‌های این استان با ارمنستان می بایست فعالانه تر عمل کنند.

مدیرکل هماهنگی امور سرمایه‌گذاری استانداری گیلان خاطرنشان کرد: میزان بهره مندی ایران از امتیازات همکاری با اوراسیا هنوز در خور توجه نیست و با توجه به ظرفیت های موجود باید این سهم بسیار بیشتر شود.

نمایشگاه اقتصادی و تجاری کشور ارمنستان از سوم تا ششم آذرماه در شهر ایروان برگزار می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار