رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه گیلان گفت: برنامه‌ریزی و اجرای ۱۴ موضوع محوری از وظایف و رسالت‌های نهادهای امامت جمعه در استان است و ائمه‌جمعه برنامه‌های سالانه خود را برای بررسی و تصویب به این شورا ارائه می‌کنند.
کد خبر: ۱۰۰۴۴۳۶
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۰ 26 October 2021

حجت الاسلام ولی عادلی روز سه شنبه در آئین تکریم و تجلیل امام جمعه آستارا در دانشگاه آزاد اسلامی این شهرستان اعتلای جایگاه مسجد، خانواده، اقتصاد مقاومتی و شرح گام دوم انقلاب و ارتباط موثر با قشرهای کودک، نوجوان و جوان را از برنامه های محوری ائمه جمعه استان اعلام کرد.

وی افزود: امامان جمعه قبل از هر سال برنامه ها و هدف گذاری های خود را حول ۱۴ موضوع محوری به شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان ارائه می کنند تا در سطح استان و کشور تصویب و برای اجرا به شهرستان ابلاغ شود.

وی ادامه داد: تریبون امام جمعه، ظرفیتی فوق العاده برای بیان مطالبات مردم به مسئولان استانی و ملی است و باعث روشنگری و بصیرت افزایی مردم می شود و ائمه جمعه در قبال کار و خدمت، حقوق دریافت نمی کنند و از ناحیه مردم تامین می شوند.

عادلی با اشاره به این که شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان به طور مستقل عمل می کند خاطرنشان کرد: امام جمعه باید تحصیلات پایه ۱۰ حوزوی و ۲ سال درس خارج را گذرانده و سایر صلاحیت های قانونی را نیز داشته باشد و امام جمعه جدید آستارا ظرف ۲ تا سه هفته آینده معرفی خواهد شد.

حجت الاسلام کاظم حافظ نیا امام جمعه آستارا نیز در این آئین به پنج سال خدمت خود در حوزه علمیه و نزدیک به ۱۰ سال امامت جمعه در آستارا اشاره کرد و توفیق خدمت به خلق خدا را موهبتی الهی برشمرد.

وی مردم آستارا را به جهت حضور مستمر در آئین های انقلابی، مذهبی، سیاسی، نمازهای جمعه و یادواره های شهدا مردمی متدین و با فرهنگ خطاب کرد و از همه شهروندان و مسئولان این شهرستان حلالیت خواست.

سعید میرقربانی سرپرست فرمانداری آستارا امام جمعه را پدر معنوی مردم توصیف کرد و ایجاد فضای آرام و ترغیب و تذکر به مسئولان را از مزایای امام جمعه در یک شهرستان دانست و از حجت الاسلام حافظ نیا به خاطر نزدیک به ۱۰ سال امامت جمعه در این شهرستان قدردانی کرد.

یاسر همدمی دادستان عمومی و انقلاب آستارا نیز نهاد امامت جمعه را از برکات نظام اسلامی عنوان کرد و همراهی قانونمند حجت الاسلام حافظ نیا با دادگستری این شهرستان را شایسته قدردانی دانست.

در پایان این آئین، لوح های تقدیر و هدایایی از سوی مسئولان و شخصیت های حقیقی و حقوقی به حجت الاسلام حافظ نیا اهدا شد.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و مرز جمهوری آذربایجان واقع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار