سرپرست فرمانداری آستارا آمادگی دستگاه‌های خدمات‌رسان را برای مهار مشکلات احتمالی بارش‌های پیش‌رو خواستار شد و بر مشارکت در برگزاری رزمایش سپاه و نیروی انتظامی جهت خودحفاظتی ادارات تاکید کرد.
کد خبر: ۱۰۰۲۹۶۲
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۳ 19 October 2021

سعید میرقربانی روز سه شنبه در جلسه شورای اداری در فرمانداری آستارا با اشاره به پیش بینی هواشناسی مبنی بر ورود توده هوای بارشی، از ستاد مدیریت بحران خواست پای کار باشند تا بار دیگر آب به منازل مردم وارد نشود.

وی افزود: دولت جدید با روحیه جهادی، انقلابی و فسادستیزی روی کارآمده است و سهل انگاری مسئولان در رفع مشکلات مردم پذیرفتنی نیست و باید تکمیل طرح های نیمه تمام نظیر مجتمع فرهنگی ارشاد بعد از گذشت ۲۰ سال از کلنگ زنی پیگیری شود.

وی بیان کرد: عملکرد مدیران آستارا در رزمایش مشترک سپاه و نیروی انتظامی در روزهای ۲۹ و ۳۰ مهرماه ارزیابی خواهد شد و هدف از آن، هم افزایی و ارتقاء آمادگی مسئولان در مواجهه با تهدید و بحران است.

سرپرست فرمانداری آستارا بر تکریم ارباب رجوع در ادارات، سوخت رسانی به روستاهای فاقد گاز، تجهیز سیستم گرمایشی مدارس و جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز بخصوص در روستاها تاکید کرد.

سرهنگ بهزاد قنبری فرمانده سپاه آستارا نیز در این جلسه در خصوص رزمایش مشترک سپاه و ناجا گفت: این رزمایش سراسری در آستارا نیز اجرا خواهد شد و بازرسان ستاد کل نیروهای مسلح در استان گیلان مستقر هستند و در روزهای ۲۹ و ۳۰ مهر ماه از شهرستان ها و وضعیت ادارات بازدید خواهند کرد.

وی تحکیم امنیت پایدار، توسعه پدافند غیرعامل، خودحفاظتی و سنجش آمادگی دستگاه ها در مواجهه با بحران ها و تهدیدها را از هدف های رزمایش اعلام کرد و از مسئولان خواست، عملکرد دستگاه خود در رزمایش را مستندسازی و ارائه کنند.

مسئول کم کار در دولت انقلابی جایگاهی ندارد

امام جمعه آستارا در این جلسه گفت: دولت جدید پویا، فعال و پرتلاش است و فرقی بین روزهای تعطیل و کاری قائل نیست و مسئولان در این دولت باید از کار و وقت شخصی کم و به زمان خدمتگزاری اضافه کنند و در نمازهای جمعه، یادواره های شهدا و راهپیمایی ها حضور فعال داشته باشند.

حجت الاسلام کاظم حافظ نیا پیگیری اعتبارات ملی و استانی برای آبرسانی و رفع کمبود آب در شهرها و روستاها را خواستار شد و بر ساماندهی وضعیت توزیع آرد و پخت نان به منظور کاهش صف مردم در نانوایی ها تاکید کرد.

وی افزود: مشکلات آستارا به لحاظ موقعیت مرزی و گردشگری آن، بازتاب ملی و فراملی دارد و مسئولان استانی و کشوری با اختصاص اعتبارات لازم برای رفع آنها تلاش کنند.

آستارا بیشترین سرانه آرد را در گیلان دریافت می کند

مهدی مقدم نیا سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت آستارا میزان سرانه آرد در این شهرستان را ۱۲.۹ کیلوگرم و بالاترین میزان در استان گیلان اعلام کرد و توزیع نامناسب آرد و صدور بی رویه پروانه نانوایی را از دلایل کمبود نان و صف مردم در نانوایی ها برشمرد.

وی فعالیت شبانه روزی چند نانوایی، بازنگری در پروانه ها و سهمیه آرد نانوایی ها، کاهش سهمیه آرد نانوایان متخلف و افزودن به نانوایان همجوار و حذف نانوایی های فاقد پروانه را پیشنهاد کرد و از اعمال ۲۲۷ بار بازرسی و ۹ گشت مشترک و احراز ۳۳ تخلف نانوایی ها و کشف بیش از ۱۰۰ کیسه آرد قاچاق ظرف یک ماه قبل خبر داد.

وی تخلفات نانوایی ها را به رقم ۱۵۵ میلیون و ۴۳۶ هزار و ۹۰۰ ریال و شامل کم فروشی، گران فروشی، تعطیلی خودسرانه و بی توجهی به بهداشت نان اعلام کرد و از فعالیت ۲۳۰ نانوایی یارانه ای و آزاد پز در آستارا خبر داد.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان واقع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار