روستا‌ها بخش اصلی حیات جامعه بشری و نماد تاریخ و فرهنگ کشور‌ها محسوب می‌شوند.
کد خبر: ۱۰۰۰۲۵۹
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۱ 10 October 2021

 

به گزارش تابناک گیلان، استاندار امروز در همایش گرامیداشت روز روستا با تبریک این روز به روستاییان و عشایر گفت : روستا‌ها بخش اصلی حیات جامعه بشری و نماد تاریخ و فرهنگ کشور‌ها محسوب می‌شوند و باید از ظرفیت تولید و اشتغال آن به خوبی بهره برد.

ارسلان زارع با اشاره به برخی کمبود‌ها در روستا‌های استان ، گفت : بررسی‌ها نشان می‌دهد تولید ثروت در روستا‌ها با آنچه که شایسته است فاصله دارد و باید با برنامه ریزی این مشکل را برطرف کرد.

وی بر حفظ کاربری زمین‌های کشاورزی در روستا‌ها تاکید کرد و افزود : روستا‌های گیلان به دلیل داشتن ظرفیت‌های گردشگری بیشتر در معرض این پدیده هستند که دهیاران و مردم باید در این زمینه هوشیارانه عمل کنند.

بازنگری در طرح‌های هادی روستایی، ارائه تسهیلات به روستاییان برای تشویق به ماندن در روستا‌ها و جلوگیری از مهاجرت، استفاده از ظرفیت‌های ملی برای خدمات رسانی بهتر به روستاییان و بهره گیری از دولت الکترونیک از جمله مواردی بود که ارسلان زارع به آن‌ها اشاره و بر لزوم اجرایی شدن آن‌ها تاکید کرد.

یاور پیراعلایی ، مدیر کل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری گیلان هم گزارشی از روند توسعه روستا‌ها ارائه داد و گفت: ۶۸ طرح توسعه روستایی با ۶۴ میلیارد تومان در روستا‌های گیلان اجرا شده که در همین هفته به بهره برداری می‌رسد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار